Aktualności
Bal karnawałowy klas IV- VIII!
Magia w literaturze!
Teatr iluzji!
Nie samymi lekcjami szkoła żyje....Już wkrótce w naszej szkole odbędzie się pokaz iluzjonistyczny dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I-VIII.Zapraszamy!
Dzień Babci i Dziadka!
Serdecznie dziękujemy przemiłym gościom - Babciom i Dziadkom, za wspólnie spędzony czas.
Dzień Bezpiecznego Internetu!
Nasze szkolne hasło na DBI w tym roku: „Oswoić cyberświat”
Żywa lekcja historii w Naszej Szkole!
Dnia 26 stycznia 2024 r. uczniowie klas IV-VIII wzięli udział w żywej lekcji historii poświęconej Powstaniu Styczniowemu. Grupa „Rekonstrukto” z Lublina przybliżyła sytuację w kraju od czasów ,,złotej wolności szlacheckiej” poprzez rozbiory, aż do całkowitej utraty niepodległości. Szczególny nacisk położono na ukazanie dążenia Polaków do wolności. Najwięcej uwagi poświęcono Powstaniu Styczniowemu - ukazano przyczyny, przebieg oraz skutki zrywu niepodległościowego z roku 1863. Pokaz uatrakcyjniły rekwizyty – umundurowanie generała, sukmany kosynierów, rogatywki, stroje sanitariuszek oraz różne rodzaje broni, którą dysponowali powstańcy. Wyjątkowość lekcji polegała na tym, że uczniowie z ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem włączyli się w jej przebieg.
Zapraszamy!
Zakwalifikowaliśmy się do Projektu "Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030" !
Jako szkoła uczestniczymy w programie edukacyjnym „Szkoła jest Smart”!
Celem głównym tego programu jest włączenie gier Smart Games do procesu dydaktycznego. Dzięki temu uczniowie będą mieli okazję rozwijać swoje umiejętności w sposób angażujący i zgodny z ich naturalnymi predyspozycjami do nauki przez zabawę. Program jest dedykowany uczniom klas 1-8, przedszkolakom oraz wszystkim osobom zainteresowanym wprowadzeniem innowacyjnych metod dydaktycznych do swoich programów nauczania.
Szanowni Rodzice! Drodzy Uczniowie!
Nasza aktywność projektowa nie jest przypadkowa - również ta związana z bezpiecznym korzystaniem z technologii cyfrowej i social mediów.
Korzystanie z Internetu przez młode pokolenie stało się powszechne. Niemalże cała populacja dzieci i młodzieży korzysta z sieci codziennie, w tym ponad połowa wykazuje tendencję do całodziennego bycia online. Urządzenia mobilne stały się jednym z elementarnych narzędzi pozwalających na szybką
komunikację, przesyłanie pakietu informacji, pobieranie danych, tworzenie przestrzeni społecznych i rozrywkowych oraz wspomaganie uczenia się (Lange, Osiecki, 2014).
Zbliża się dzień w sposób szczególny dedykowany bezpieczeństwu w internecie Polskie Centrum Programu "Safer Internet" . Najważniejsza jest edukacja!
Stąd też nasz udział m.in w przedsięwzięciu STACJA GALAXY.
Zapraszamy do lektury!
Zamieszczamy artykuł opublikowany w Faktach Pilskich n/t wdrażanej przez nas innowacji organizacyjnej „Szkoła przyjazna każdemu dziecku”. Wszystko to po to, aby nie było tak, jak w przytoczonym powiedzeniu: „Cudze chwalicie, swego nie znacie. Sami nie wiecie, co posiadacie”
Gratulujemy!
25 stycznia 2024 r. odbył się konkurs historyczny Łobżenica – „Moja mała Ojczyzna”, którego organizatorem było GCK i Izba muzealna w Łobżenicy. Naszą szkołę reprezentowało 7 uczniów: Nikodem Janiak, Alan Gapa – kl. IV, Liliana Raszka, Maciej Holesiński – kl. V, Mirosław Kubieniec – kl. VII i Hubert Kubacki, Mateusz Maliszewski z kl. VIII. Z ogromną radością informujemy, iż wszyscy wykazali się rozległą wiedzą na temat Łobżenicy i jej okolic. W gronie nagrodzonych znaleźli się: Hubert Kubacki – I miejsce w grupie klas VII-VIII, Maciej Holesiński – II miejsce, Alan Gapa – III miejsce i Nikodem Janiak – wyróżnienie – wszyscy w grupie klas IV-VI. Tym samym Hubert, Maciej i Alan wygrali jednodniową wycieczkę. Nagrodę specjalną otrzymał najmłodszy uczestnik konkursu Alan Gapa. Gratulujemy sukcesu!
2
Już dzisiaj zapraszam do projektu "EduKleks"!
Jako szkoła/nauczyciele wciąż poszukujemy nowych metod i narzędzi, aby zachęcić naszych uczniów do aktywności w procesie nauczania i uczenia się.Od II półrocza rozpoczynamy naszą przygodę z Minecraft Education Edition. Już dzisiaj zapraszam do projektu "EduKleks".Minecraft: Education Edition to specjalna wersja ulubionej gry Minecraft. Uczenie się przez zabawę: Minecraft może być również używany jako narzędzie edukacyjne, ponieważ pozwala uczniom uczyć się różnych koncepcji poprzez zabawę. Grywalizacja: Minecraft oferuje również tryb online, w którym gracze mogą rywalizować z innymi graczami.Grę Minecraft można wykorzystać jako platformę do nauczania różnych przedmiotów i koncepcji, takich jak literatura, historia, matematyka i nauki przyrodnicze. Jest to ciekawe i interaktywne narzędzie, które może być szczególnie przydatne dla uczniów, którzy lubią w wolnych chwilach grać w zwykłą wersję gry.
Czas na zmienę!
Szanowny Nauczycielu! Szanowny Rodzicu!
Jako edukatorzy stoimy obecnie przed bardzo dużym wyzwaniem edukacji dzieci i młodzieży tzw. pokolenia Alfa. Czasami zastanawiamy się dlaczego wcześniejsze metody nauczania i wychowania nie są skuteczne w obecnym czasie. Co robimy nie tak? Dlaczego mimo dużego wysiłku nie ma sukcesów pedagogicznych.
Poniżej prezentuję kilka informacji, które mogą przydać się w procesie nauczania i wychowania zarówno nauczycielom jak i rodzicom.
Dyrektor szkoły
Europejska Odznaka Jakości!
Mam ogromną przyjemność zakomunikować całej społeczności szkolnej, że otrzymaliśmy Europejskie Odznaki Jakości za zrealizowane w 2023 roku projekty eTwinning.
Poniżej wstawiam treść oryginalnej wiadomości otrzymanej z Komisji Europejskiej za jeden z nich:
„Congratulations! You have been awarded the European Quality Label for the work in the eTwinning project "The Heart Of Art". This means that your work, the work of your students and the collaboration with your partners met the Quality Label Framework criteria and received a high score.
As a result, you will receive a certificate which you can print and display in a prominent position in your school. Also, your project will be featured in a special area on the European School Education Platform.
Once again congratulations and we hope you continue organising high quality projects with other eTwinning teachers.
With our best regards,
The eTwinning Team”
Grywalizacja!
Gramatyka wcale nie musi być nudna! Uczniowie klasy szóstej na lekcji języka polskiego niełatwe treści gramatyczne przenieśli na grunt własnej gry edukacyjnej. Instrukcja gry, pole premiowane a nawet karta vip zagościła na planszy GramyBiznes. Zasady gry oraz wszystkie pytania zostały skonstruowane samodzielnie przez uczniów. Pojawiły się treści gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne. Za błędną odpowiedź uczestnik wykonywał zadanie specjalne. Gratulujemy kreatywności!
Szanowny Rodzicu! Szanowny Nauczycielu!
Pokolenie „Alfa” - co o nim wiemy…
Pokolenie Alfa (ang. Generation Alpha, Gen Alpha) to generacja osób urodzonych w latach 2010-2025, czyli w całości w XXI wieku. Przedstawiciele pokolenia Alfa są w dużej mierze dziećmi Millenialsów i młodszym rodzeństwem generacji Z.
Reprezentanci pokolenia Alfa urodzili się w cyfrowej erze, a ich nauka i zabawa w dużej mierze opiera się na technologiach. Co ciekawe, generacja ta rozpoczęła się w tym samym roku, w którym zadebiutował Instagram, a firma Apple wypuściła na rynek pierwszego iPad’a, czyli w roku 2010.
Jak podaje badanie UKE, niemal wszystkie dzieci w wieku 7-14 lat (97,7%) posiadają telefony typu smartfon. Pokolenie Alfa jest otoczone technologią od urodzenia i postrzega cyfrowe narzędzia jako wszechobecne, a nie jedynie modne akcesoria. Alfy uczą się z aplikacji mobilnych na smartfonach, mediów społecznościowych czy grup internetowych i rzadko sięgają po pilot do telewizora. Nie tylko samodzielnie tworzą content, ale także konsumują go w ponadprzeciętnych ilościach. Z urządzeniem mobilnym w ręku mają moc.
Taki stan może mieć oczywiście wiele zalet, które wiążą się z szybszym opanowaniem cyfrowych kompetencji przyszłości.
Reprezentanci generacji Alfa dorastają w świecie globalizacji, co oznacza, że w większej mierze kształtuje ich kultura masowa, w tym marki, muzyka, filmy i kanały informacyjne znane na całym świecie. Łatwe podróżowanie, czerpanie wzorców z różnych kultur oraz możliwość komunikowania się, która przekracza granice państw i kontynentów, sprawiają, że jest to pokolenie w pełni globalne. A dodatkowo bardziej zróżnicowane rasowo, etnicznie i światopoglądowo niż pokolenie Z.
(Żródło: https://gromar.eu/blog/pokolenie-alfa)
M.P.
Szkolny Klub Wolontariatu!
eTwinning!
Trzy intensywne dni warsztatów trenerskich w Warszawie już za mną. Było pracowicie, intensywnie, inspirująco, ciekawie i zabawnie. Cykl Kolba w całym swoim zakresie. Biuro Krajowe eTwinning Polska dba o rozwój kompetencji swoich trenerów i ambasadorów programu. Bardzo cieszę się, że mam możliwość uczestniczenia w tych szkoleniach.
Osobiście uważam, że każdy dyrektor i każdy nauczyciel powinien przejść takie szkolenie.
Cele warsztatów trenerskich:
- Rozwijanie swoich umiejętności w zarządzaniu czasem prywatnym i czasem pracy, zasobami swoimi i grupy.
- Rozwijanie kompetencji w zakresie pracy z dorosłymi, a tym samym zrozumienie, jak uczą się dorośli.
- Rozwijanie umiejętności w zakresie komunikowania się z innymi/formułowania jasnych i prostych komunikatów/instrukcji.
- Rozwijanie umiejętności w zakresie udzielania informacji zwrotnej w taki sposób, aby nikogo nie raniły/ nie oceniały.
- Rozwijanie swojej kreatywności.
- Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia.
- Rozwijanie umiejętności kooperacji/współpracy.
- Rozwijanie umiejętności kierowania procesem uczenia się.
- Rozwijanie umiejętności budowania „marki” szkoły/dyrektora/nauczyciela/trenera.
Dyrektor szkoły, czy nauczyciel powinien być cały czas nastawiony na permanentne uczenie się i rozwijanie swoich kompetencji. Trudne, a właściwie niemożliwe jest rozwijanie
u dzieci kompetencji przyszłości, jeśli samemu się ich nie posiada.
Maria P. - Dyrektor i Ambasador eTwinning
Archiwum Aktualności