Aktualności

          • Drodzy Rodzice!

          • Planując zimowy wypoczynek w roku szkolnym 2025/2026 zachęcamy do dokładnego przeanalizowania terminów ferii zimowych, w tym dat ferii obowiązujących w naszym województwie, aby zaplanować wyjazdy w sposób, który nie koliduje z zajęciami szkolnymi.

            Przypominamy, że ferie zimowe w Polsce odbywają się w różnych terminach w zależności od regionu. Warto uwzględnić to przy rezerwacjach i planowaniu urlopów, aby dzieci mogły w pełni skorzystać z zimowego wypoczynku bez opuszczania lekcji.

            Dziękujemy za współpracę i troskę o edukację Waszych dzieci!

          • Gratulacje!

          • Dzisiaj dotarła do nas super wiadomość dotycząca certyfikatu za udział szkoły w II edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego DIGITAL WIZARDS.

            DIGITAL WIZARDS to prestiżowy program edukacyjny pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Ministerstwa Cyfryzacji promujący kreatywność, innowacyjne myślenie oraz rozwój nowych umiejętności z zakresu sztucznej inteligencji, higieny cyfrowej, bezpieczeństwa w sieci, marketingu cyfrowego wśród młodzieży.

            Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy VI: Maciej H., Janek Z. i Wojtek M.

            Dziękujemy!

            Dzięki takim wyzwaniom zawsze zostaje ślad naszej cyfrowej aktywności.

          • Stanowisko Dyrektora Szkoły w sprawie wyników egzaminu ósmoklasisty

          • W związku z opublikowanymi przez Urząd Miejski Gminy Łobżenica wynikami egzaminu ósmoklasisty pragnę zabrać głos, kierując się pełną odpowiedzialnością oraz troską o dobro naszej szkolnej społeczności. Jednocześnie składam gratulacje szkołom, które osiągnęły wyższe wyniki.

            Jako szkoła, która z najwyższą starannością dba o jakość edukacji i rozwój uczniów, przyjęliśmy z niepokojem zarówno sposób komunikacji wyników, jak i sposób ich wizualnego przedstawienia. Należy pamiętać, że za każdą liczbą, procentem i wykresem kryje się konkretna osoba – uczeń z własną historią, możliwościami, trudnościami i indywidualną drogą do sukcesu.

            Dla niektórych naszych uczniów egzamin ósmoklasisty był nie tylko formalnym podsumowaniem etapu edukacji, ale przede wszystkim osobistym osiągnięciem – zwieńczeniem ogromnego wysiłku, samodyscypliny i determinacji. Choć, jak każdej szkole, również nam zależy na wysokich wynikach, jesteśmy świadomi, że nadrzędną wartością w edukacji jest uczeń, a nie statystyka. Tym bardziej, że przy 8 -osobowej klasie i ta statystyka nie jest wiarygodna.

            W naszej szkole odnotowaliśmy także bardzo wysokie wyniki indywidualne, z których jesteśmy dumni. Pragniemy jednak podkreślić, że sama średnia arytmetyczna – bez kontekstu, bez uwzględnienia uwarunkowań i specyfiki danej grupy – nie powinna stanowić jedynej podstawy do oceny jakości pracy szkoły.

            • Wierzymy, że każdy z naszych absolwentów odniesie sukces na dalszym etapie edukacji. Posiadamy liczne dowody na to, że nasi uczniowie radzą sobie bardzo dobrze w szkołach ponadpodstawowych.
            • Nauczyciele naszej szkoły wykonali swoją pracę z pełnym zaangażowaniem, odpowiedzialnością i profesjonalizmem, wspierając uczniów zarówno w zakresie dydaktycznym, jak i emocjonalnym.
            • Jesteśmy przekonani, że zrobiliśmy wszystko, co było w naszej mocy, aby jak najlepiej przygotować uczniów do egzaminu – mimo wielu wyzwań, także tych, które trudno ująć w liczbach czy raportach.
            • To, co najcenniejsze w procesie edukacyjnym – relacje, wartości, indywidualny rozwój i pokonywanie własnych ograniczeń – nie znajduje odzwierciedlenia w żadnych statystykach. Jako szkoła nie uchylamy się od odpowiedzialności, lecz nie godzimy się na ocenę pracy uczniów i nauczycieli wyłącznie przez pryzmat jednego egzaminu.

            Rozumiemy potrzebę analizy wyników oraz ciągłego doskonalenia procesu nauczania. Zapraszamy jednak do prowadzenia rzeczowego i konstruktywnego dialogu, opartego na wzajemnym szacunku i współpracy. Edukacja to nie tylko liczby – to wspólne budowanie przyszłości młodych ludzi.

            Dlatego zamiast ulegać zniechęceniu, wybieramy drogę refleksji, wsparcia i aktywnego działania.Wierzymy, że tylko wspólnym wysiłkiem możemy stawić czoła wyzwaniom, które wpływają na jakość edukacji – i że nikt nie powinien w tej drodze pozostać sam.

            Z wyrazami szacunku,

            Maria Pirecka

            Dyrektor Szkoły

          • Dotarła fantastyczna wiadomość!

          • Międzynarodowy projekt ,, Vegetable and Fruit Inspirations” otrzymał KRAJOWĄ ODZNAKĘ JAKOŚCI eTwinning. To ogromne wyróżnienie dla szkoły, wychowawcy i uczniów klasy I.

            W uzasadnieniu odznaki czytamy....

            Serdecznie gratulujemy zrealizowania ciekawego i angażującego projektu.

            • Projekt został przeprowadzony na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym, z wyraźnym zaangażowaniem uczestników.

            • W projekcie pojawiły się różnorodne aktywności rozwijające kompetencje kluczowe, kreatywność, a także promujące zdrowy styl życia.

            • Uczniowie mieli okazję doświadczyć nauki poprzez działanie, współpracę oraz zabawę, co widać m.in. w przeprowadzaniu eksperymentów, realizacji przepisów kulinarnych.

            • Na szczególną uwagę zasługuje estetyczna i funkcjonalna organizacja TwinSpace projektu, a także starannie prowadzona dokumentacja, w tym ewaluacja działań (……)”.

            DZIĘKUJĘ partnerom projektu z Polski, Turcji, Belgii, Holandii, Portugalii, Słowenii, Słowacji, Hiszpanii i Grecji za możliwość zrealizowanie ciekawej innowacji.

          • List Wielkopolskiego Kuratora Oświaty dra Igora Bykowskiego!

          •  List Wielkopolskiego Kuratora Oświaty dra Igora Bykowskiego z okazji ogłoszenia wyników egzaminów „Nie wszystko, co się liczy, da się policzyć.I nie wszystko, co da się policzyć, naprawdę się liczy.”Albert EinsteinSzanowni Państwo,Drodzy Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice i Dyrektorzy,czas egzaminów i czas ogłoszenia wyników to momenty, które wstrzymują oddech.Tyle przygotowań, tyle godzin spędzonych nad książkami , tyle prób i nadziei, a potem nagle wszystko zostaje sprowadzone do jednej liczby. Wynik. Suche, zimne cyfry, które mają opowiedzieć całą historię o wysiłku, wiedzy, a czasem nawet o Was samych.Ale czy naprawdę mogą?Egzaminy są ważne, nawet bardzo ważne. To prawda. Pokazują, czego się nauczyliśmy, pomagają przejść do następnych etapów , otwierają kolejne drzwi, są obiektywnym sposobem sprawdzania wiedzy i są potrzebne. Tyle tylko, że nigdy nie powiedzą wszystkiego,bo nie są w stanie zmierzyć, kim naprawdę jesteśmy. Nie potrafią opisać całej opowieści o człowieku.Nadszedł ten dzień. Wyniki. Kolumny, procenty, średnie i tabele , które próbują nas uporządkować i przypisać miejsce. Już można porównywać: kto wyżej, kto niżej, kto osiągnął próg, kto został pod nim, a kto jest nad nim. Już można tworzyć rankingi i zestawienia.Tak działa świat liczb: szybko dzieli, ustawia w kolejności i przypisuje etykiety: lepszy, gorszy. A przecież w rzeczywistości to tylko fragment prawdy o nas. Ułamek, żeby nie powiedzieć okruch, bo liczby nie widzą całego człowieka. W świecie liczb wszystko ma swoje miejsce.W świecie człowieka wszystko ma swoją historię.Zanim pozwolimy, by te cyfry przysłoniły nam wszystko inne, zanim uwierzymy, że ranking mówi o nas wszystko i zanim pomylimy wynik z wartością – zatrzymajmy się choć na chwilę .Drodzy Uczniowie,wiem, że czekaliście. W napięciu i w niepewności, czasem w nadziei, a czasem w lęku.Dla niektórych z Was ten dzień przyniósł radość , dla innych rozczarowanie, a może nawet ciężar, który trudno od razu unieść. Chciałbym, żebyście usłyszeli: żaden egzamin nie potrafi opowiedzieć całej Waszej historii.Wynik potrafi policzyć punkty, ale nie widzi dni, kiedy wstawaliście rano, choć nie mieliście już siły. Nie widzi wieczorów, kiedy po raz kolejny próbowaliście zrozumieć coś co nie chciało się poukładać. Nie zna chwil, w których walczyliście ze zmęczeniem, z rezygnacją,ze zwątpieniem, nie zna tego wewnętrznego wysiłku, którego nie widać na wykresach. Wynik nie słyszy tego głosu w środku, który mówi: „Nie dam rady” i nie widzi, że mimo tego wstajecie i próbujecie jeszcze raz, jeszcze raz i czasem jeszcze kolejny raz .Nikt nie zobaczy w tabeli, że odważyliście się usiąść do egzaminu, choć czasem kosztowało Was to więcej niż sama nauka. Nikt nie policzy, ile musieliście w sobie pokonać, żeby w ogóle spróbować.Jesteście wystarczający. Już teraz. Dokładnie tacy, jacy jesteście i nie musicie nikomu niczego udowadniać. Nie musicie się ścigać o cudze uznanie. Wasza wartość nie mieści się w tabeli. Wynik to tylko liczba, a człowiek to ktoś znacznie więcej. To, co się naprawdę liczy, nie ma miejsca w rankingu. Liczy się to, że idziecie dalej i że w tej drodze się nie poddaliście. I nigdy się nie poddawajcie! Nie musicie być ani pierwsi ani idealni. Wystarczy, że jesteście sobą.Drodzy Nauczyciele i Dyrektorzy,nikt nie wpisze w raport tego, że zostaliście dłużej, choć mogliście już wyjść. Nikt nie zapisze, że tłumaczyliście jeszcze raz, czasem po raz dziesiąty i że znajdowaliście czas, choć często brakowało go dla siebie. Nikt nie stworzy wykresu, który pokaże, ile razy dzięki Wam ktoś odważył się spróbować jeszcze raz, ile razy Waszym uczniom udało się podnieść .Tego nie ma w tabelach, tego nie znajdziemy w zestawieniach i tego nie odnotuje żadne podsumowanie roku, ale to zostaje w człowieku, czasem na całego jego życie. Za te wszystkie chwile, których nikt nie policzy, dziękuję Wam z całego serca .Wiem, że łatwo będzie Was oceniać. Wiem, że pojawią się rankingi, wykresy i porównania. Wiem, że niektórzy będą próbowali sprowadzić szkołę do słupka w Excelu, jakby szkoła była linią produkcyjną, która wypuszcza gotowe produkty.Tyle tylko, że szkoła nigdy nie była fabryką. Szkoła nie jest miejscem w rankingu, nie jest wykresem i nie jest tabelą. Szkoła to przestrzeń, w której człowiek uczy się świata i uczy się siebie . To miejsce prób, błędów, niepowodzeń i odwagi, żeby mimo wszystko spróbować jeszcze raz.Edukacja nie mieści się w tabelach i może od samego początku wcale nie o liczby w niej chodziło.Drodzy Rodzice,w codziennym pośpiechu, w gąszczu ocen i szkolnych podsumowań łatwo zapomnieć o czymś bardzo ważnym, o czymś co czasami umyka: macie najlepsze dzieci z możliwych . Takie, jakie są. Nie takie, jakimi chcieliby je widzieć inni, nie takie, które idealnie pasują do rankingów i wykresów, ale właśnie takie: ze swoim tempem, ze swoim sposobem rozumienia świata i ze swoją własną drogą.One nie muszą być wyżej w zestawieniu. One potrzebują przede wszystkim, żeby ktoś w nie uwierzył. Szczególnie wtedy, gdy same w siebie nie wierzą. To właśnie wtedy Wasza obecność ma największą wartość. Dziękuję Wam za to, że codziennie ich wspieracie. Czasem wystarczy po prostu przy nich być. Wystarczy powiedzieć: „Jest ok, naprawdę. Taki, jaki jesteś, jesteś najlepszy.” I zostać, nawet jeśli przez chwilę dziecko w to nie uwierzy.Szanowni Państwo,Dzieci nie proszą o to, żeby ciągle były (naj)lepsze.Dzieci proszą, żeby je dostrzec .I żeby się od nich nie odwracać.

            Pamiętajmy, że nie idziemy równymi ścieżkami, by mierzyć, kto kroczy szybciej. Idziemy obok siebie, by się dostrzegać – w słońcu , w cieniu i w pełni tego, kim jesteśmy.

             

             

          • 🚀 Nasz człowiek w kosmosie – prosto ze stacji kosmicznej! 🌍✨

          • Jeszcze niedawno brzmiało to jak science fiction, a dziś to rzeczywistość: nasz rodak, astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski, właśnie realizuje swoją misję poza Ziemią!

            To niesamowite, że dzięki postępowi technologicznemu możemy być z nim w stałym kontakcie – śledzić jego działania, oglądać transmisje na żywo, słuchać relacji i czuć się tak, jakby był tuż obok… choć dzieli nas niewyobrażalna odległość.

            To nie tylko ogromny krok, ale też inspiracja dla młodych marzycieli, że wszystko jest możliwe – nawet lot w kosmos.

            Ten post, to też zapowiedź nowego projektu związanego z astronomią, który będzie realizowany w naszej szkole.

            Dzięki grantowi będziemy mieli szansę stworzyć szkolne obserwatorium.

            Kto wie, być może wśród naszych uczniów też pojawią się Ci, którzy uwielbiają wpatrywać się w gwiazdy.

          • Dzisiaj dotarł kolejny certyfikat!

          • Ten potwierdza ukończenie wszystkich wyzwań w ogólnopolskim projekcie „Canva na cały rok szkolny” dzięki zaangażowaniu nauczycieli i uczniów w tworzenie różnorodnych materiałów edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzia jakim jest Canva.

          • Drodzy Uczniowie! Szanowni Rodzice!

          • Z całego serca dziękuję za wszystkie ciepłe słowa, gesty i wyrazy wdzięczności, które otrzymałam z okazji zakończenia roku szkolnego 2024/2025. Wasze podziękowania mają dla mnie ogromną wartość – są potwierdzeniem, że to, co robię, ma sens i zostawia ślad w sercach młodych ludzi.

            To był rok pełen wyzwań, wspólnych chwil, nauki i wzajemnego wsparcia. Dziękuję za zaufanie, współpracę i uśmiech, którym obdarzaliście mnie każdego dnia.

            Dziękuję Wam, Kochani Uczniowie, za wspólne chwile – za uśmiechy, pytania, postępy i codzienne lekcje, które dostawałam także ja – od Was.

            Z całego serca dziękuję również Rodzicom – za zaufanie, jakim mnie obdarzyliście, powierzając mi to, co najcenniejsze – swoje dzieci. To zaszczyt i odpowiedzialność, której nigdy nie traktuję jako oczywistości.

            Na zakończenie chciałabym podzielić się cytatem, który idealnie oddaje moje odczucia:

            „Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” – Jan Paweł II

            Życzę Wam pięknych, spokojnych wakacji i do zobaczenia!

            Maria Pirecka - dyrektor szkoły

          • Koniec roku szkolnego 2024/2025!

          • Choć tego dnia niebo było zasnute chmurami, a słońce skryło się za szarym horyzontem, w Szkole Podstawowej im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Fanianowie panowała atmosfera prawdziwego święta. Uroczystość zakończenia roku szkolnego otworzyła dyrektor placówki, pani Maria Pirecka, serdecznie witając uczniów, nauczycieli, rodziców oraz licznie przybyłych gości.

            Wśród zaproszonych znaleźli się przedstawiciele samorządu: radni Rady Powiatu w Pile – pani Zdzisława Bosak-Kawa i pan Kazimierz Wasiak; reprezentująca Burmistrza Gminy Łobżenica pani Marlena Kowalska-Łąpieś- Sekretarz Gminy; radni Rady Miejskiej w Łobżenicy – pan Tomasz Gapa, pan Kamil Chmura oraz pani Mirosława Skoczek, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły Podstawowej w Fanianowie pan Wiesław Chwaliszewski wraz z małżonką Aldoną, sołtys wsi Dębno pan Maciej Końca, przedstawiciele Rady Rodziców, a także wszyscy, którzy przez cały rok wspierali rozwój młodego pokolenia i budowali szkolną wspólnotę.

            Podczas wydarzenia nie zabrakło części artystycznej, przygotowanej przez uczniów i nauczycieli, która wywołała uśmiechy i wzruszenia wśród zebranych. Zakończenie roku stało się okazją do wspólnego podsumowania minionych miesięcy oraz do wyrażenia wdzięczności wszystkim, którzy wspierają rozwój szkoły i jej uczniów. Ważnym momentem było pożegnanie ósmoklasistów.

          • Z książką przez emocje – lekturki spod chmurki w akcji!

          • 📘Z przyjemnością przekazujemy informację o ukończeniu przez klasę pierwszą i drugą Międzynarodowego projektu edukacyjnego "Czytam z Klasą" - lekturki spod chmurki. 

            📘Szereg przeczytanych wspólnie książek, wykonanie lekturników, lektur w pudełku, plakatów oraz zadań związanych z emocjami zaowocowało pozytywnym zakończeniem.  Wymyśl hasło do tego